ACTIVA'T CAMINANT

Que és?

Una campanya per augmentar el nivell de la pràctica d'activitat física de la població.

Que pretén?

Facilitar la incorporació de l'activitat física en la vida diaria i potenciar un estil de vida actiu.

Quant dura?

Sempre (els 6 primers mesos són clau).

Que aconsegueix?

Augmentar el nivell de salut.

FASE D'INICI (2 mesos)

Comença caminant 20 minuts al dia.
FREQÜÈNCIA SETMANAL: 3 dies alterns.
PROGRÉS: cada setmana augmenta uns minuts
(per exemple: 3-5 minuts).

FASE DE MILLORA (2 mesos)

Segueix caminant el mateix temps amb el que has acabat la fase anterior (entre 40 i 55 minuts al dia).
FREQÜÈNCIA SETMANAL: 4 dies (primer mes) i 5 dies (segon mes).
PROGRÉS: augmenta els minuts cada setmana fins arribar a 60 minuts per dia. També pots mantenir el temps i augmentar el ritme i fer més distancia.

FASE DE MANTENIMENT (d'ara en endavant)

Segueix caminant el mateix temps amb el que has acabat la fase anterior (uns 60 minuts al dia).
FREQÜÈNCIA SETMANAL: entre 5 i 7 dies setmanals.
PROGRÉS: durant els 2 primers mesos d'aquesta fase hauràs de caminar més ràpid, trigant menys en fer la mateixa ruta. Aleshores, estaràs en forma i podràs seguir fent salut amb aquestes o altres rutes o activitats del municipi.

ARA JA T'HAS ACTIVAT! Recorda que ja no ets una persona sedentària i gaudiràs dels beneficis de l'activitat física. Si no vols perdre'ls, la practica continuada d'activitat física et permetrà mantenir-los, i gaudiràs d'una millor salut física i mental.

CONSELLS:

• Utilitza calçat i roba còmodes.
• Després de menjar evita les activitats intenses, ja que poden interferir en una digestió correcta.
• Recorda portar aigua i beu-ne durant el recorregut, sobretot quan fa calor.
• Evita hores de màxima insolació: camina sota l'ombra, barret, protecció solar, ulleres de sol.
• Evita temperatures extremes, de calor i també de fred.
• Durant la passejada, hauries d'anar a una velocitat agradable que et permeti parlar.
• Un podòmetre pot ser útil per mesurar les passes i la distancia dia a dia i veure com es millora la salut.
• Cal que respectis les normes de seguretat viaria.
• No t'oblidis de respectar l'entorn i el medi natural.
• Anima algun familiar o amic perquè camini amb tu.
• Recorda portar rellotge durant la passejada.

Document Actions