Matança del Porc a Artesa de Segre
Ahir vam viure una jornada molt especial amb la Festa de la Matança del Porc, una tradició que cada any se celebra el dimarts de Carnaval i que ens permet mantenir viva una part important de la nostra cultura i del nostre llegat ramader.
DIMECRES 05 MARÇ 2025
Tot i que no és un dia festiu al municipi, volem posar en valor la feina dels voluntaris i les voluntàries que, amb molta dedicació, es van abocar a l’elaboració de les llonganisses i botifarres que, a la tarda, es van repartir entre les persones assistents al berenar. Gairebé 2.000 racions es van repartir gràcies a la feina del voluntariat que ho dona tot per mantenir viva aquesta tradició tan nostrada.
Aquest any hem tornat a comptar amb la col·laboració d'ADARCO, que ha aportat la carn per a l'elaboració del menjar, reafirmant el compromís amb el municipi.
Aquesta festa és un bon moment per reconèixer la feina dels ramaders locals que, no només contribueixen a la preservació de les nostres arrels culturals, sinó també a la sostenibilitat i el desenvolupament de l'economia local.
Volem dedicar un reconeixement molt especial al Josep Ros de cal Don Juanito i al Miquel Sans, dos col·laboradors inestimables de la festa que ens han deixat aquest any. La seva implicació, dedicació i estima per aquesta tradició han estat clau per fer que la festa sigui el que és. Els recordarem amb molta estima i gratitud.
Moltes gràcies a tots i totes les que feu possible aquesta festa tan especial! La vostra implicació és la que fa que es mantingui viva una de les tradicions més estimades d'Artesa.