21° / 6° Núvols alts

REGLAMENT D’ÚS DEL SERVEI DE RECÀRREGA DE VEHICLES ELÈCTRICS I/O HÍBRIDS ENDOLLABLES AL MUNICIPI D’ARTESA DE SEGRE

Article 1. Objecte i àmbit d’aplicació del Reglament


1.1. L'objecte del present Reglament és la regulació del Servei de recàrrega de vehicles elèctrics o híbrids endollables (en endavant el Servei), al municipi D’ARTESA DE SEGRE.


1.2. El servei consistirà en la posada a disposició de la ciutadania d’una zona destinada a la recàrrega de vehicles elèctrics i/o híbrids endollables compatibles amb el sistema de recàrrega habilitat i del corresponent subministrament elèctric així com de les funcionalitats complementàries per al correcte funcionament del Servei.


1.3. La zona de recàrrega de vehicles elèctrics i/o híbrids endollables regulades en aquest Reglament és un espai delimitat a la via pública.


Article 2. Naturalesa del Servei


2.1. El servei és de titularitat municipal i gestió directa per part de l’Ajuntament.


2.2. La infraestructura del Servei, incloent els punts de càrrega i l’escomesa corresponent, són de titularitat municipal essent l’Ajuntament qui proporcioni el subministrament elèctric als usuaris.


Article 3. Elements materials que integren la infraestructura


La infraestructura estarà dotada dels següents elements:


a) Places d’estacionament amb punt de recàrrega:
Espai habilitat exclusivament per a la recàrrega de vehicles elèctrics i/o híbrids endollables quan requereixin de càrrega elèctrica.


b) Punt de recàrrega:
El servei es conforma d’element modular amb la corresponent escomesa a xarxa que permet la càrrega de vehicles elèctrics i/o híbrids endollables a través del connector específic per cada vehicle.


Atesa la variabilitat de sistemes connectors (depèn de la marca i del model del vehicle), aquest element connector haurà de ser aportat per la persona usuària del Servei.


c) Senyalització: l’aparcament estarà degudament senyalitzat, amb pintura viària i senyalització vertical, així com també se senyalitzaran les seves condicions ús i altra informació necessària per al correcte funcionament del servei


Article 4. Alta del servei


4.1. L’alta al servei és gratuïta i indefinida fins la finalització del servei o canvi de les condicions contractuals, en aquest cas, es comunicarà prèviament a cada usuari donat d’alta a la plataforma a través de la mateixa.


4.2. Per donar-se d’alta com a persona usuària caldrà registrar-se en una aplicació informàtica específica per aquest servei seguint les indicacions i acceptant, de forma explícita, les normes generals i les condicions d’ús del Servei.


4.3. Poden donar-se d’alta com a persones usuàries del Servei les persones físiques o jurídiques titulars i/o usuàries de vehicles elèctrics i híbrids endollables.


4.4. Caldrà realitzar tantes altes al servei com vehicles facin ús del Servei

Article 5. Baixa del servei


La baixa en el Servei es produirà en els següents casos:


a) Baixa a voluntat de la persona usuària: es farà seguint els mateixos procediments que per donar-se d’alta.


b) Baixa per incompliment d’obligacions de la persona usuària: l’Ajuntament podrà donar de baixa temporal o definitiva a una persona usuària en els casos previstos en aquesta Reglament, davant l’incompliment de les seves obligacions.


Article 6. Condicions d’ús


6.1. El Servei és gratuït, sense perjudici que, una vegada establert el Servei, es puguin establir tarifes mitjançant la corresponent ordenança fiscal.


6.2. L’horari de funcionament de l’aparcament és continu durant les 24 hores del dia i tots els dies de l’any.


L’Ajuntament D’ARTESA DE SEGRE podrà modificar aquest horari per causes justificades, tot comunicant a les persones usuàries qualsevol modificació de l’horari.


6.3. El servei requereix l’ús de telèfons intel·ligents compatibles, la instal·lació de l’aplicació mòbil i l’accés a Internet, el qual serà a càrrec de la persona usuària. En cas necessari, caldrà l’obtenció d’actualitzacions de software en els dispositius mòbils de la persona usuària.


6.4. La disponibilitat de places lliures d’aparcament queda subjecta al nivell d’ocupació (nombre de vehicles estacionats simultàniament en l’aparcament), de tal manera que no queda garantida la disponibilitat de places lliures.


6.5. No es permet l’estacionament de vehicles quan no s’estigui realitzant la seva càrrega.

6.6.El temps màxim de permanència serà el temps que dura el procés de recàrrega amb un màxim per a tot tipus de vehicle de 2 hores, excepte que se senyalitzi expressament un temps diferent. El temps d’utilització es determinarà segons les dades registrades en l’inici del servei, d’acord amb el que preveu l’article 12.


6.7. Es penalitzarà a la persona usuària que superi el període màxim d’estacionament definit a
l’apartat anterior d’acord amb la regulació prevista en el títol III de l’ordenança municipal de
circulació de vianants i vehicles a via pública i espais col·lectius en relació a l’ordre de retirada
de vehicles i el seu procediment.


6.8. La condició de persona usuària del Servei no es pot transmetre a terceres persones ni utilitzar amb finalitats comercials qualsevol dels elements que componen el servei de punt de recàrrega de vehicles elèctrics i/o híbrids endollables tals com l'aplicació mòbil, claus personals, mòduls de recàrrega, o programari.


6.9. La persona usuària es compromet a fer un ús correcte de les instal·lacions de conformitat a les condicions d’ús informades en el punt d’accés al tancat i/o en l’aplicació mòbil.


6.10. En el cas que la persona usuària no en faci un ús correcte, l’Ajuntament es reserva el dret a emprendre les mesures que consideri adients d’acord amb aquest Reglament i la resta d’Ordenances municipals i les regulacions d’administracions de jerarquia superior, com ara la reclamació del pagament del cost de reparació de la instal·lació, la reclamació dels danys i perjudicis que hagi ocasionat, i la baixa temporal i/o definitiva en el Servei. Els danys causats seran valorats pels serveis tècnics de l’Ajuntament a efectes de la seva reclamació.


6.11. En el cas de modificacions en les condicions d'ús serà necessària l’acceptació per part de la persona usuària. S'entendrà que les condicions han estat acceptades si, una vegada comunicades les noves condicions, la persona usuària fa ús del Servei. En cas de que la persona usuària no accepti les noves condicions, l’Ajuntament podrà donar-la de baixa com a persona usuària del Servei.


Article 7. Retirada del vehicle


7.1. Per tal de garantir la disponibilitat de places lliures, una vegada superades les 2 hores màximes permeses d’estacionament, l’Ajuntament pot procedir a la retirada del vehicle que s’hagi excedit en el temps, d’acord amb l’ordenança municipal de circulació de vianants i vehicles a via pública i espais col·lectius en relació a l’ordre de retirada de vehicles i el seu procediment, sense perjudici de la suspensió prevista en l’article 6.


7.2. En cas d’utilització de la instal·lació per part d’una persona no registrada en el Servei, l’Ajuntament pot procedir a la retirada del vehicle, seguint l’ordre de retirada de vehicles i el seu procediment establert en l’ordenança municipal de circulació de vianants i vehicles a via pública i espais col·lectius, sense perjudici de l’establert en l’article 16 relatiu a les infraccions.


7.3. En casos de força major, l’Ajuntament resta autoritzat a moure els vehicles i canviar-los d'ubicació. En aquests casos s’informarà la persona usuària del nou emplaçament on es deixa el vehicle, per tal que aquest pugui continuar fent ús del servei pel temps que li resti.


Article 8. Drets de la persona usuària


8.1. La persona degudament registrada com a usuària del Servei, tindrà dret a fer ús de la xarxa municipal de punts de recàrrega de vehicles elèctrics o híbrids endollables D’ARTESA DE SEGRE amb les condicions i amb les limitacions que s’estableixen en el present Reglament.

8.2. Sol·licitar informació relativa a les incidències del Servei a través dels mitjans establerts, com poden ser l’app i/o trucada telefònica dirigida a l’Oficina d’Atenció al Ciutadà de l’Ajuntament.


8.3. Rebre la informació, a través de la web, per mitjà de correu electrònic o per qualsevol altre mitjà que s’estableixi, de les incidències del servei, així com de qualsevol altra informació relativa al seu funcionament.


8.4. Formular suggeriments, reclamacions i queixes sobre les condicions i circumstàncies que afectin la prestació del servei, dirigida a l’Oficina d’Atenció al Ciutadà.


Article 9. Obligacions específiques de la persona usuària


Són obligacions de la persona usuària del Servei:


a) Fer ús del Servei en les condicions i amb les limitacions establertes en el present Reglament.


b) No cedir l'ús a terceres persones que no estiguin donades d’alta en el Servei.


c) Comunicar qualsevol avaria, dany o incidència que detecti en el correcte funcionament del Servei.


d) Facilitar al personal autoritzat o assignat a tal efecte o autoritats que així ho requereixin: nom, cognoms o detalls dels seus aparcaments en el sistema.


e) Assegurar que totes les dades facilitades al servei són certes i comunicar les modificacions de les dades que es puguin produir.


f) Conservar de manera segura els codis d'accés al sistema.


g) No pintar eslògans, ratllades, grafits, dibuixos, pintades o similars sobre cap dels elements que constitueixen el servei.

Article 10. Facultats de l’Ajuntament


10.1. Modificar les condicions del servei públic, el contingut, l’abast i tarifes, ordenant les modificacions que aconselli l’interès públic.


10.2. Fiscalitzar la prestació del servei i les accions de les persones usuàries.


10.3. Aplicar les penalitats i règim sancionador definides en aquest Reglament als infractors de les normes establertes en el Servei. 10.4. Retirar els vehicles en els casos previstos en aquest Reglament.


Article 11. Obligacions de l’Ajuntament


11.1. Prestar el Servei en les condicions previstes en el present Reglament.


11.2. Mantenir els elements que conformen la infraestructura i l’aplicació informàtica en les adequades condicions d’ús, conservació i manteniment, i fer les reparacions i adaptacions necessàries, amb els treballs i subministraments requerits.


11.3. Respondre dels danys als vehicles estacionats degudament segons les prescripcions del present Reglament, exclusivament quan es produeixi un error al sistema de recàrrega.


Article 12. Funcionament del Servei

La persona usuària haurà de seguir els passos següents per fer un correcte ús del servei:


12.1.- Estacionament del vehicle:


a) Estacionament del vehicle: la persona usuària estacionarà en l’aparcament amb punt de recàrrega, ocupant una sola plaça i sense la possibilitat de reserva d’una espai concret.


b) Obertura del punt de recàrrega: la persona usuària haurà d’identificar-se correctament mitjançant qualsevol dels sistemes establerts per poder utilitzar el punt de recàrrega.


c) Endoll amb el sistema de càrrega: una vegada obert el punt de recàrrega, la persona usuària realitzarà l’acció de la recàrrega del vehicle seguint les instruccions informades en el punt de recàrrega i en l’aplicació mòbil.


12.2. Recollida del vehicle:


a) Retirada del vehicle: la persona usuària retirarà el seu carregador del punt de recàrrega.


b) Sortida: la persona usuària haurà d’assegurar-se sempre que el punt de recàrrega ha quedat correctament tancat, donant-se per finalitzat el Servei. Es recomana fer la comprovació oportuna, a través de l’app, per confirmar que el vehicle ha finalitzat el servei de recàrrega.


Article 13. Danys


13.1. L'alta al servei de recàrrega de vehicles elèctrics o híbrids endollables no implica el deure de vigilància i custòdia dels vehicles estacionats.


La utilització del Servei serà per compte i risc de la persona usuària.


13.2. L’Ajuntament no es farà responsable dels danys i/o perjudicis produïts per actes vandàlics o incívics.

Article 14. Declaració responsable


14.1. La persona que es dona d'alta al servei declara complir les condicions establertes en l’article relatiu a l’alta del Servei i conèixer i acceptar la normativa vigent sobre trànsit i conducció de vehicles.


14.2. La persona usuària declara conèixer i acceptar que l’Ajuntament D’ARTESA DE SEGRE pot realitzar enregistrament mitjançant càmeres de videovigilància en exercici de les seves funcions.


14.3. La persona usuària declara que autoritza l’Ajuntament D’ARTESA DE SEGRE a utilitzar l'app, el correu electrònic o el telèfon com a sistema per comunicar-se amb ella.


Article 15. Infraccions i responsabilitat


15.1. Les accions i omissions contràries a aquest Reglament tindran el caràcter d’infracció administrativa, seguint el procediment administratiu pertinent.


15.2. La competència per sancionar les infraccions de normes de circulació en vies urbanes correspon a l’Alcaldia, sens perjudici de la seva delegació d’acord amb la legislació aplicable.


15.3. Les resolucions dictades en els procediments sancionadors posaran fi a la via administrativa, i seran objecte d’impugnació d’acord amb el règim jurídic establert.


15.4. Les infraccions es classifiquen en lleus, greus i molt greus.


a) Lleus. Fer un mal ús del servei i tots els seus components i o malmetre’ls. Pintar eslògans, ratllades, grafits, dibuixos, pintades o similars sobre dels elements que constitueixen l’espai i els elements destinats a la recàrrega de vehicles elèctrics i/o híbrids endollables. Excedir el temps d’estacionament i recàrrega de 2h o el senyalitzat a tal efecte. Si la retirada del vehicle el realitza la grua la municipal serà d’aplicació l’ordenança de circulació amb el cobrament dels costos de trasllat i dipòsit del vehicle establerts a la mateixa.


b) Greus. Cedir l'ús a persones que no estan donades d’alta al servei segons l’article


c) La reincidència en tres infraccions lleus en el termini d’un any.


d) Molt greus. Serà una infracció molt greu la reincidència de tres infraccions greus en el termini d’un any.


15.5. La responsabilitat per les infraccions tipificades en aquest Reglament recaurà directament en la persona infractora del fet consistent en la infracció.


Article 16. Sancions: import, cobrament i rebaixa de la multa


16.1. Les infraccions administratives a que es refereix l’article anterior seran sancionades amb una multa.


16.2. Les multes podran fer-se efectives abans de concloure l’expedient sancionador. Quan el pagament de la multa es faci efectiu abans dels vint dies naturals següents a la notificació de la denúncia, tant la realitzada pel funcionari/ària en l’acte de la denúncia, com per l’enviada posteriorment per l’òrgan instructor, s’aplicarà una reducció del 50%. Superat aquest termini, la multa podrà fer-se efectiva sense cap reducció. Una vegada ferma la sanció en via administrativa, la persona interessada disposarà d’un termini de 15 dies naturals pel pagament de la multa. Finalitzat l’esmentat termini sense que aquesta s’hagi fet efectiva, s’iniciarà el procediment de constrenyiment, d’acord amb la legislació tributària vigent.

16.3. Els imports de les sancions derivades d’aquest Reglament són:


a) Lleus. 100€


b) Greus. 401€


c) Molt greus. 1.501€


Graduació: Les sancions previstes en aquest Reglament es graduaran en atenció als criteris de gravetat i transcendència del fet infractor, reincidència de la persona infractora, el perill potencial creat amb la conducta per a la persona mateixa i per a les demés persones usuàries i la proporcionalitat.


Article 17.- Prescripció


El termini de prescripció de les infraccions previstes en aquest Reglament serà de tres mesos per les lleus, i de sis mesos per les greus i molt greus.


El termini començarà a comptar a partir del mateix dia en que els fets s’haguessin comès. Les sancions prescriuran en el termini d’un any en el cas de les sancions lleus, 2 anys en el cas de les sancions greus i 3 anys en el cas de les molt greus. Transcorregut un any a comptar des de la incoació del procediment, sense que s’hagi produït la resolució sancionadora, es produirà la caducitat del mateix, havent de procedir a l’arxiu de les actuacions a sol·licitud de qualsevol interessat o d’ofici per l’òrgan competent.


Article 18. Protecció de Dades


18.1. Les dades facilitades per les persones usuàries es tracten de conformitat amb allò que disposen el Reglament 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell de 27 (RGPD) i la Llei 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de dades personals i garantia dels drets digitals (LOPDGD).


18.2. El responsable del tractament d’aquestes dades és l’Ajuntament D’ARTESA DE SEGRE.


18.3. En el moment d’inscripció les persones usuàries han de ser informades de la identitat del responsable del tractament, de la finalitat del tractament, de la possibilitat d’exercir els drets previstos en els articles 15 a 22 del RGPD (accés, rectificació, supressió, limitació, portabilitat i oposició) i de l’espai on consultar la resta d’informació prevista en l’article 11 de la LOPDGD.


18.4 El tractament per compte del responsable dut a terme per part d’un encarregat del tractament serà seleccionat perquè el mateix ofereixi les garanties suficients per a aplicar les mesures tècniques i organitzatives apropiades en base al mateix RGPD. El contracte d’encàrrec recollirà l’establert a l’article 28.3 del RGPD i les indicacions de l’Autoritat Catalana de Protecció de Dades.


DISPOSICIÓ ADDICIONAL

La ordenança de circulació de vianants i vehicles als espais col·lectius D’ARTESA DE SEGRE, així com qualsevol regulació superior de l’Administració local, autonòmica o estatal, actuaran de forma supletòria a aquest Reglament quan es tractin casuístiques no contemplades de forma explícita en el seu articulat.


DISPOSICIÓ FINAL

El present Reglament Municipal entrarà en vigor - un cop publicat íntegrament al Butlletí Oficial de la Província i transcorregut el termini de quinze dies hàbils des de la recepció per part de l’Estat i de l’Administració de la Generalitat de la comunicació de l’acord d’aprovació, tal i com disposa l’article 65.2 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local.