28° / 8° Clar

ORDENANÇA FISCAL NÚMERO 43 REGULADORA DE LA TAXA DE DRETS D'EXAMEN PER A PARTICIPAR EN PROCESSOS SELECTIUS

Article 1. Fonament i naturalesa

Aquesta Entitat Local, en exercici de la potestat tributària atorgada, amb caràcter general, pels articles 133.2 i 142 de la Constitució i 106.1 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, de bases de règim local i de conformitat amb el que es disposa en l’article 20 en relació amb els articles 15 a 19 del Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, aprovat pel Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, estableix la taxa per drets d’examen, que estarà a allò que s’ha fixat en la present Ordenança Fiscal les normes de la qual atenen al previngut en l’article 57 del citat text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals.

Article 2. Fet imposable

Constitueix el fet imposable de la taxa per drets d’examen, l’activitat administrativa desenvolupada amb motiu de la sol·licitud per a concórrer com a aspirant a proves selectives convocades per aquest Ajuntament per a la selecció i provisió en propietat de places de funcionari i de personal laboral així com també per borses de treball.

Article 3. Subjecte passiu

Són subjectes passius contribuents, les persones físiques que sol·licitin ser admeses a algun dels processos selectius de personal laboral o personal funcionari així com borses de treball convocats per l’Ajuntament.

Article 4. Responsables

Respondran del deute tributari els deutors principals al costat d’altres persones o entitats. A aquests efectes es consideraran deutors principals els obligats tributaris de l’article 35.2 de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària.

Excepte precepte legal exprés en contrari, la responsabilitat serà sempre subsidiària.

Respondran solidàriament de les obligacions tributàries del subjecte passiu les persones físiques i jurídiques a què es refereixen els articles 42 de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària.

Així, en relació a la responsabilitat solidària i subsidiària del deute tributari s’estarà a allò que s’ha fixat, respectivament, en els articles 42 i 43 de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària.

Article 5. Quota Tributària

La quota tributària es determina per la quantitat fixa assenyalada en funció del grup en què es troben enquadrades les corresponents places dins de la plantilla de personal funcionari i personal laboral en funció de la titulació exigida per a tenir accés a aquelles, d’acord amb la quota continguda en l’apartat següent:

GRUP IMPORT
Grup A (Subgrup A1) 50,00 €
Grup A (Subgrup A2) 40,00 €
Grup C (Subgrup C1) 20,00 €
Grup C (Subgrup C2) 10,00 €
No qualificats (AP) 6,00 €

Els drets d’examen per a cadascuna de les convocatòries corresponents al torn de promoció interna de l’Oferta Pública d’Ocupació, tindran una reducció del 50% de l’import de la taxa esmentada en el punt 5.

Les persones que acreditin degudament estar inscrites a l’atur tindran una reducció del 100% de l’import de la taxa.

Les persones que acreditin degudament estar discapacitades superior al 33% tindran una reducció del 100% de l’import de la taxa.

Article 6. Meritació

Es merita la taxa i neix l’obligació de contribuir en el moment en què l’interessat presenta la sol·licitud corresponent per participar en les proves selectives.

Article 7. Autoliquidació i ingrés

La taxa s’exigirà en règim d’autoliquidació mitjançant rebut expedit per l’Ajuntament. El pagament s’acreditarà en el moment de presentar la corresponent instància; o bé, dins del termini de presentació d’instàncies. La sol·licitud d’inscripció haurà d’anar acompanyada, en tot cas, d’originals o fotocòpia compulsada de l’autoliquidació, degudament ingressada. Aquest ingrés tindrà caràcter de dipòsit previ de conformitat amb el que disposa l’article 26 del TRLRHL.

La falta de pagament de la Taxa dins del termini fixat significarà a tots els efectes el desistiment de la instància presentada i, per tant, la no admissió de l’aspirant a les proves selectives.

Procedirà la devolució de la Taxa per drets d’examen, en el cas que el subjecte passiu no hagi estat admès al procés selectiu.

L’ingrés es farà a la Tresoreria Municipal, mitjançant transferència al compte bancari que indicarà l’Ajuntament quan es doni el fet imposable, amb el nom, cognoms i la convocatòria del procés selectiu al qual es vol accedir.

En cap cas, s’admetrà el pagament de la taxa fora del termini de presentació de sol·licituds.

Article 8. Infraccions i sancions

En tot el referent a infraccions i sancions, serà d’aplicació la Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària, en concret els articles 181 i següents, així com les seves disposicions de desenvolupament, segons el que es disposa en l’article 11 el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, aprovat pel Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març.

Disposició Addicional

Única Modificació dels preceptes de l’Ordenança.

Els preceptes d’aquesta Ordenança Fiscal que, per raons sistemàtiques reprodueixin aspectes de la legislació vigent i altres normes de desenvolupament, i aquells en què es facin remissions a preceptes d’aquesta, s’entendran que són automàticament modificats i/o substituïts, en el moment en què es produeixi la modificació dels preceptes legals i reglamentaris de què porten causa.

En tot el no previst en la present Ordenança s’estarà al que es disposa en el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, aprovat pel Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local, la Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària, la Llei 8/1989, de 13 d’abril, de taxes i preus públics, així com en l’Ordenança Fiscal general aprovada per aquest Ajuntament.

Disposició Final

La present Ordenança Fiscal aprovada pel Ple d’aquest Ajuntament en sessió ordinària, celebrada en data 15 de juliol de 2024, entrarà en vigor en el moment de la seva publicació íntegra en el Butlletí Oficial de la província de Lleida i serà d’aplicació a partir del dia següent al de la seva publicació definitiva, romanent en vigor fins que s’acordi la seva modificació o la seva derogació expressa.»

Contra el present Acord, conforme a l'article 19 del Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, aprovat pel Reial decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, es podrà interposar recurs contenciós-administratiu, davant la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de Lleida, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà a la publicació del present anuncio, de conformitat amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, de la Jurisdicció Contenciós-Administrativa.

PUBLICAT AL BOP Nº172 DEL 03/09/2024